Ridskolan

Medryttare på ridskolehäst

Tänk att få vara medryttare på din favorithäst och kunna sköta om den och rida den lite som din egen. Vi erbjuder ryttare som rider minst en ordinarie lektion i veckan att bli medryttare på en lektionshäst.

Du måste gå i minst grön grupp och är du 13 år eller yngre MÅSTE en vuxen/medryttare (minst 18 år) vara med som sällskap.

Anmäl dig till att bli medryttare via Hippocrates och boka sedan ridtid under ridskolan/drop in.

Om du är osäker på vilken häst som passar dig kan rådfråga din ridlärare. Du både bokar och avbokar själv. Inför varje tillfälle sätts en lista upp vilka ridtider som är bokade på anslagstavlan i stallet.

OBS! Du måste läsa reglerna innan du bokar och glöm inte att avboka om du får förhinder. Reglerna hittar du här Pdf, 69.1 kB..

Ridtid, regler och betalning

Ridningen är en timme och ska ske någon gång mellan kl 7.30 o kl 12.30. Det är viktigt att ni inte rider efter kl 12.30, speciellt på söndagarna eftersom lektionerna startar kl 13.30 !

Man måste boka ridtid i förväg till varje tillfälle pga att det inte ska vara för många som rider samtidigt, max 5 st/timme.

HÄR BOKAR DU DIN RIDTID. Länk till annan webbplats.

Priset är 200:-/gång och faktureras efter varje ridtillfälle, senast 3 dgr innan aktuell riddag måste man avboka för att slippa att bli fakturerad.

Vi tycker att få chansen att träna och rida självständigt är ett bra sätt att utvecklas som ryttare.

Regler som gäller för att vara medryttare på Storås hittar du HÄR Pdf, 69.1 kB.

Ha så kul!

Publicerad: 2022-12-22