Tävlingar

Pay and jump

Storås ridklubb kommer under 2024 att anordna träningstävlingar i hoppning följande datum:

4 februari, 3 mars, 31 mars, 28 april, 18 augusti, 15 september,
6 oktober, 1 december.

NYHET! Nu kan man deltaga med sin käpphäst, Pris: 60:-

Välkomna att delta är Storås lektionsryttare och ryttare med egna hästar från vår egen och andra klubbar.

Du väljer själv vilken höjd du skall hoppa och får alltid hoppa igenom hela banan. Kunnig personal finns på plats och hjälper dig om du vill. Hoppar du igenom banan felfritt får du rätt till en rosett för din insats.

• Anmälan gör du via Hippocrates
  • Startlista kommer att publiceras på Hippocrates två dagar innan träningstävlingen. OBS! Pga GDPR är start- och resultatlistor endast tillgängliga för våra medlemmar som har inlogg till programmet.
  • Vi börjar med att banan byggs kl 8.00 och första start är kl 9.00.
  • Betalning sker via faktura.
  • Pris: 210:-/start.
  • Vunnen rosett kostar 50:- och betalas via swish på tävlingsdagen.
  • Vi börjar på 40 cm och höjer 10 cm åt gången upp till 70 cm för lektionshäst och upp till 100 cm för privathäst.
  • Regler enligt tävlingsreglementet kommer att tillämpas förutom vad det gäller ryttarens klädsel som är valfri.
  • Kommer du med egen häst skall vaccinationsintyg kunna uppvisas på anmodan.
  • Vi har ett ridhus som är 20 x 40 m och en paddock som är ca: 30 x 50 m. Träningstävlingen/framridningen kommer att vara inne eller ute beroende på vilket väderförhållande som råder.

VÄLKOMNA!