Storås Ridklubb

Föreningen

Storås Ridklubb är en ideell förening som driver ridskola för elever i alla åldrar och erbjuder uppstallning av medlemshästar.

• Vi är den familjära klubben alla talar om
  • Vi har roligt med hästen i centrum
  • Vi håller hög kvalitét med möjlighet till utveckling

Vi finns i det vackra strövområdet Lärjedalen bara ett stenkast från Angered centrum och nära allmäna kommunikationer.

Klubben bildades 1985 då även ridskolan startades. Då fanns inget ridhus och lektionerna hölls utomhus i ur och skur.

I dag finns förutom stallet ett 20x40 m ridhus med cafeteria, kök, omklädningsrum och möjlighet till övernattning. Paddocken med de något udda måtten 30x50 m ligger vackert inbäddad i en skogsdunge bakom ridhuset.

Ridvägar ansluter anläggningen till andra närliggande stall.

Publicerad: 2022-11-30

Senast uppdaterad: 2022-12-29