Storås Ridklubb

Hippo Academy - Elevportalen

En bild

Ridskolan använder sig av en digital platform (Hippo Academy) bland annat för att hantera betalningar, bokningar av aktiviteter och lektioner, igenridningar och kö till ridskolan.

Detta innebär att alla som rider hos oss behöver ha ett konto på Hippo Academy's Elevportal.

Du hittar portalen här Länk till annan webbplats..

Alla behöver ha ett konto på Elevportalen

Det behövs bland annat för att kunna avboka lektioner, boka igenridningar och anmäla sig till vissa aktiviteter. Om du inte redan har ett konto kan du följa instruktionerna här för att skapa ett.

När du väl har ett konto att logga in med kan du bland annat använda portalen till följande:

• Avboka lektioner
  • Boka igenridningar för lektioner du bokat av i tid
  • Boka drop-in-lektioner, knatteridning, gubb-å-tant-ridning, morgonridning, privatlektioner, medryttartider och andra aktiviteter.
  • Komma åt betalda och obetalda fakturor
  • Skapa intyg för friskvårdsbidrag
  • Önska häst när det är dags för hästbyte
  • Se lektionsplaneringar och ridskolans schema
  • Ställa dig i kö till ridskolan eller till byte av lektionstid
  • Se startlistor och resultatlistor för Programträning och Pay & Jump

Liten användarguide

Det kommer ibland frågor om hur man använder Elevportalen, så här kommer en liten sammanfattning av de vanligaste frågorna som ställts.

Hur skapar jag ett konto på Elevportalen?

Du fyller i detta formulär Länk till annan webbplats., klickar på "Registrera konto", och följer sedan instruktionerna i bekräftelsemailet som skickas ut efter lyckad registrering.

Hittar du inte knapparna som nämns i instruktionerna här?

På mobil kan det vara svårt att se viss information och några av knapparna. Då kan man behöva scrolla åt sidan eller rotera skärmen för att hitta dem. Detta gäller till exempel knapparna för "Avboka", "Boka igenridning" och pratbubblan för att skicka kommentarer. Är det svårt att hitta på mobilen kan man försöka med en dator eller surfplatta istället.

Hur avbokar jag en lektion?

För att avboka nästkommande lektion, gå till "Start", klicka på "Avboka" och sedan "Avboka" igen i bekräftelserutan som kommer upp. Behöver du avboka en lektion längre fram i tiden kan du gå till "Mina aktiviteter", titta under "Här ser du vilka ridgrupper som ni tillhör", klicka på "Information" för den ridgruppen det gäller, sedan leta reda på det datum du vill avboka i den dialogruta som kommer fram, och klicka på "Avboka".

Hur bokar jag en igenridning?

Gå till "Mina aktiviteter", titta under "Mina igenridningar" och klicka på "Boka igenridning" för den lektion du vill rida igen. I den rutan som kommer upp letar man fram lämplig lektion (man kan behöva scrolla ned väldigt långt för att hitta en igenridning i närtid), klickar på "Stå i kö för granskning", och följer instruktionerna. Personalen behöver sedan godkänna din plats, vilket gör att det ibland kan dröja ett tag innan man vet att man fått plats.

Hur önskar jag häst?

Var 4:e vecka är det hästbyte, och inför det kan man önska häst. Gå till "Start", titta under "Mina kommande lektioner & aktiviteter" och klicka på den lilla pratbubblan till höger om "Avboka"-knappen för den lektion hästönskemålet gäller. Skriv en kommentar med vilken eller vilka hästar du önskar, och klicka på "Spara".

Hur bokar jag en privatlektion?

Gå till "Ridskolan", leta reda på "Privatlektioner", leta reda på rätt veckodag och klicka för att expandera listan med datum. När du hittat en privatlektion med lediga platser klickar du antingen på "Boka" eller "Boka alla platser" beroende på om du vill ha lektionen ihop med någon annan eller ej.

Kommande ändringar

Så småningom kommer även bokning av medryttartid, anmälning till Programträning, Pay & Jump, dagridläger och andra aktiviteter också att göras via Elevportalen.

När alla anmälningar sedan flyttats över till Elevportalen kommer sidan Onlineanmälningar att tas bort här från hemsidan.